Søg i nyheder og pressemeddelelser.
Den enkelte elev skal klædes bedre på til at møde den digitale udvikling kritisk, analytisk og kreativt. Derfor offentliggjorde Undervisningsministeriet før sommerferien forsøgsmål, fagformål og læ...
Hvis de nye adgangsforudsætninger, der bliver en realitet i 2019, gjaldt fra sidste år, ville ni procent af gymnasieeleverne tilbage i 2016 ikke have tilstrækkeligt høje karakterer til at komme in...
Forældre, der vælger privatskoler, friskoler og folkeskoler, har de samme ønsker til deres børns skolegang. Skoletypen i sig selv er for mange mindre vigtig, viser en ny undersøgelse lavet af Epini...
I 2016 har der været afsat i alt 65 mio. kr. til medfinansiering af kommunernes indkøb af digitale læremidler. En opgørelse af kommunernes forbrug af puljemidlerne for 2016 viser, at flere kommuner...
På baggrund af institutionernes aflagte årsrapporter i 2014-2016 har Styrelsen for Undervisning og Kvalitet opgjort regnskabsresultater for ministeriets institutioner på det regulerede område.
På baggrund af skolernes aflagte årsrapporter i 2014-2016 har Styrelsen for Undervisning og Kvalitet opgjort regnskabsresultater for efterskoler, frie fagskoler, frie grundskoler, kombinerede skole...
Nyt inspirationsmateriale formidler både viden om og praktiske erfaringer med modtagelse og undervisning af nyankomne tosprogede elever. Materialet skal hjælpe skoler og kommuner med at sikre den f...
Ny undersøgelse viser, at selv om it-støtte har en positiv effekt på ordblinde elevers læsning og stavning, anvender rigtig mange ordblinde elever ikke deres it-hjælpemidler.
Ny rapport sætter spot på den pædagogiske praksis i 0.-3. klasse. Elever ønsker mere bevægelse, mens lærere og pædagoger er enige om, at genkendelighed, regler og rutiner er et vigtigt element i et...
Ifølge resultater fra årets trivselsmåling trives eleverne i folkeskolen generelt godt og på samme niveau som de foregående år. Der er dog kommunale forskelle, særligt når det gælder den generelle...
Søg i arkivet